torsdag 19 juli 2012

En litens dröm









































Dom flesta flickor drömmer väl om att ha en sänghimmel att sova under, 
så även min. Tyvärr så går inte det då det är snedtak över hennes säng 
så i stället har vi gjort en myshörna mittemot sängen där det är desto 
högre i tak. Först var det ett kuddhav i prinsesshörnan men så dök det 
upp på Blocket en sån där fåtölj som jag hade önskat mig om jag var 
liten. Den är rund, med en fluffig stor kudde i och är man liten kan man 
liksom drunkna i den. Vi slog till på den och när jag var i tygaffären 
härom dagen hittade jag ett så fint rosarandigt tyg som jag sydde ett 
överdrag till jättekudden. Så det är inte bara dockan Doris som med 
ett stort leende i ansiktet sitter uppkrupen i den randiga havsfåtöljen.

The daughter’s cozy corner consists of a large round lovely chair that 
you could almost drown in if you are small. Found such a nice striped 
fabric that I sewed a new cushion covers off. So it’s not just the doll 
Doris sitting with a big smile and enjoy it.

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar