måndag 26 mars 2012

Nu flyttar vi ut!





































Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Vilken fantastisk dag det var igår! Jag hade mest tänkt slappa och
vila upp mig, men så fort solen kikade fram flög jag ut i trädgården
och började fixa som en galning. Trädgårdsmöbler togs fram. Krydd-
växter åkte ner i krukor. Mossa tvättades bort från uterummet.
Spretiga pinnar klipptes ner och gräsmattan räfsades. Och så lite
påskfjädrar i buskarna runt huset förstås. Lite kallt att sitta ute och
äta, men nog jäklar lyckades jag inta lunchen vid trädgårdsbordet ändå.
Dags att leva uteliv!

What a fantastic day it was yesterday! I had thought I would relax,
but as soon as the sun peeked out, I flew out to the garden and started
to fix like a madman. Garden furniture was put out. Herbs went into the pots.
Moss washed away from the conservatory. Spiky sticks were cut down andthe lawn was raked. And some Easter feathers were put in the bushes
around the house. It was a bit cold to sit outside and eat, but I managed
to
take lunch at the garden table anyway. Time to live outdoors!


//Milli

1 kommentar:

  1. Vad underbart med uteliv! Jag inser att jag har prickat in en rätt bra til att vara mammaledig på. :) /Nellie

    SvaraRadera