torsdag 2 februari 2012

Vitt och vågigt









































Foto: Johanna Eklöf/Formelle Design

Sovrummet är ett pågående projekt där det ska finslipas med lister, lite
tapeter istället för vita målade väggar och en garderobsvägg. Vi har
lite svårt att komma på hur vi vill att garderobsdörrarna ska se ut men
ville ändå gömma sakerna så då köpte jag färdigsydda gardiner på
Ikea som vi hände upp på en stång. Jag hade redan innan hängt upp
liknande gardiner i fönstret som jag hade sen tidigare så det funkar
bra ihop. Detta är ingen lösning jag skulle vilja ha jämt då dammet
gärna letar sig in bakom, men det funkar väldigt bra så länge tills
vi vet vad vi vill ha.

The bedroom is an ongoing project where it will be bars,
wallpaper instead of white painted walls and a closet wall. We have
little difficult to figure out how we want the closet doors to look like
but wanted to hide things so I went to Ikea and bought ready-made
curtains we hang up. I had already hang up similar curtains in the
windows that I had from before so it matches well. No solution I 
would like to have for ever but it works really well for so long.

//Johanna



3 kommentarer:

  1. Ja med tyg kan man trolla en hel del;) Ser stilrent och snyggt ut! Kram

    SvaraRadera
  2. Det där borde jag ta efter. Vi har en liten hörna i vårt sovrum där det hänger kläder helt öppet och som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med...

    Ha en fin helg!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut! Jag kan säga dig att dammet letar sig in bakom skjutdörrar också :) Trevlig helg!

    SvaraRadera