onsdag 15 februari 2012

Inbjudande kartong





















Foto: Pressbild Gille

När jag var och handlade mat sist så var jag mycket nära att köpa
med mig en kartong med kokosbollar. Hejdade mig i sista stund
och inser att det var förpackningen mer än innehållet som jag föll för.
Rutmönstret ska symbolisera picknickduken och det fina mönstret
ihop med den svarta färgen och enkla typografin tilltalar mig väldigt.
Får se om jag kan låta bli nästa gång jag handlar.

When I was buying food recently, I was very close to buy a box of
coconut balls. Stopped at the last moment and realized that it was
the packaging more than the content that I fell for. The grid
symbolizes a picnic blanket and the fine pattern together with the
black color and simple typography appeals to me. We´ll see if they
come home with me next time I shop.

//Johanna



6 kommentarer:

  1. Läcker kartong- men jag gillar innehållet oxå;) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är nästan löjligt vad det betyder mycket...för att inte säga ALLT....! :D Snyggt och gott! :D
    :D

    SvaraRadera
  3. Förstår precis vad du menar! Hur många saker har jag inte köpt för att de var en fin förpackning, nästan lite pinsamt att gå på den lätta egentligen. :) Ändå gör jag det om och om igen! Om du inte redan gjort det så spana in gräddbullerian, där köper jag gräddbullar för att de är så fina, men de är väldans goda också! http://graddbullerian.se/ Kram /Nellie

    SvaraRadera
  4. Riktigt snyggt för att komma från Gille. Gilla!
    /Milli

    SvaraRadera
  5. Men oj! Vilken uppryckning av Gille! Otroligt fin förpackning!

    SvaraRadera
  6. Tänkte precis samma sak!
    Måste nästan köpa dem och se om de smakar lika som konkurrentens (barndomsminnen med fabriksförsäljning - man byter inte märke så lätt).

    SvaraRadera