måndag 16 januari 2012

Lucka blir bänk

Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Jag har en liten lucka i väggen mellan köket och vardagsrummet.
Det är jättetrevligt att kunna ha kontakt mellan rummen, men vill man ta sig
mellan rummen måste man ändå gå hela vägen runt. Jag funderar på att göra
om öppningen till en bänk så att man kan använda den som extra
sittplats vid matbordet i köket men även som sittbänk i vardagsrummet.
Dessutom kan man ju ta ett hyfsat vigt kliv över bänken om man vill ta sig
mellan rummen.Verkar det inte väldigt smart och användbart?

I have a small gap in the wall between the kitchen and living room.
It's really nice to be able to have contact between the rooms, but if you
want to walk between the rooms must still go all the way around.
I am thinking of a remake of the opening to a bench so that you can use it as extra
seat at the table in the kitchen as well as a bench to sit on in the living room.
One can also take a decent leap over the bench if you want to move
between the rooms. Does it not seem like a very clever and useful idea?

//Milli

17 kommentarer:

  1. Smart, tror jag! Har haft liknande funderingar här. Men vi har inte ens en öppning ännu... :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Jag gillar också när man öppnar upp med en lucka eller fönster mellan rum och vi funderar faktiskt på att göra det mellan kök och vardagsrumnär vi väl renoverar.

    SvaraRadera
  3. Det låter ju hur smart som helt! Både användbart och snyggt! Kör på den idén, utan tvekan. Vad fint ni ser ut att ha hemma! Nu blev jag nyfiken och ska se om jag hittar fler bilder från ditt hem på din blogg. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag gillar de där tavlorna på barnen. Det är något speciellt med dem, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad och det gillar jag.

    Låter som en toppenidé tycker jag!

    SvaraRadera
  5. Tycker jag låter väldigt bra!Önskar dig en trevlig kväll och en bra vecka:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  6. Har tittat runt lite, vilken fin blogg ni har. Var säljer ni era grafiska tryck?

    SvaraRadera
  7. Så fin blogg ni har.
    Johanna - tack för att du kikade in hos mig så att jag hittade hit =)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina kommentarer och kul att ni gillar det vi gör. Våra grafiska tryck går att köpa på www.signerat.se (välj Formelle Design som formgivare) eller via att maila oss på kontakt@formelledesign.se. Vår produktkatalog hittar man via länken i högerspalten eller via www.formelledesign.se Trycken kostar 350kr/st inkl. frakt.
    Hoppas ni fortsätter följa oss i vår kreativa värld!

    SvaraRadera
  9. Hej! Så roligt att du lämnade ett spår hos mig så att jag hittade hit. Ni verkar ha en himla härlig blogg - gillar skarpt! Kram

    SvaraRadera
  10. Fin blogg som jag nu följer på bloglovin : )
    Tack för att ni lämnade spår..

    SvaraRadera
  11. Tack snälla du för fina ord, man blir så rörd..Va roligt att du skrev till mig, så att jag kunde hitta hit till denna fantastiskt fina blogg!Nu ska jag koka mig en stor kopp kaffe, och sätta mig och kolla igenom alla era fina bilder:)Ha en härlig tisdag, kram jessica.

    SvaraRadera
  12. Det verkar väldigt smart och kan nog dessutom bli en kul design i hemmet. Kör på säger jag! :D

    SvaraRadera
  13. Ibland måste man klura och fundera på sina idéer.
    Men det låter som en smart ide.

    Vill också följa dej på bloglovin, så vi syns ........

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  14. Charmigt med en lucka!

    Kanske smartare som du nämner...
    Lycka till!

    Må gott


    Maliin

    SvaraRadera
  15. mm
    høres både smart og fint ut :)

    beste hilsener fra
    Åpent^hus

    SvaraRadera
  16. Tack för den fina kommentaren! Jag bugar och tackar! Hittade massor med inspiration här. Återkommer snart!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  17. Vad fint med en lucka mellan kök och vardagsrum! Att göra en liten bänk där låter jättesnyggt!

    SvaraRadera