måndag 30 januari 2012

Framtidsutsikter

Foto: Milli Lembke/Formelle Design

Idag blickar jag framåt.
Jag har bokat in mig på zonterapi och lite annat spännande
hokus-pokus och tänkte av det bli en ny bättre människa.
Hemma spirar små gröna blad på de intagna kvistarna i fönstret och
ger lite hopp om vår och värme. Och på väderleksrapporten utlovas
det tio minusgrader... Men det är inte förbjudet att längta. :-)

Today I look forward.
I have an appointment on reflexology and some other exciting
hocus-pocus-stuff and thought that this would turn med into a
new better person. At home there is tiny green leaves on the branches
in the window gives some hope for spring and warmth. And the weather
report promised  ten degrees below zero ... But it is not forbidden to hope. :-)

8 kommentarer:

  1. Längta och lyxa och ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra-det är livet det;) Kram

    SvaraRadera
  2. Låter som härlig lyx att vänta. Gott!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Klart man ska längta! Vad spännande md zonterapi, det skulle jag också vilka testa. :) vad mer hokus pokus har du på G? Om du vill bli en bättre människa så är mitt hetaste tips yoga. Det kan ta ett tag att lära sig uppskatta det men sen ger det massor tillbaka! :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen nice med Zonterapi. Övriga Hokuspokuset var nån slags indisk healing-variant. Kändes väldigt hokus-pokus :-)
      Yoga försöker jag göra så ofta jag kan. Super!
      Kram Milli

      Radera
    2. Har för mig att du skrev nån gång att du bor nära Tyghuset. Jag har varit hos Carmen i Hovslätt på "hokus-pokus", eller Traditionell kinesisk medicin som det heter. Och jag måste nog säga att jag tyckte det var bra. Tycker mycket av det österländska är spännande och jag längtar tills jag kan börja yoga igen. Det är ju så underbart i kroppen när man är i form. Nu känns det avlägset med två graviditeter i kroppen, men någon gång ska jag ta upp det igen. Tränar du hemma eller i Jkpg? Jag gick på YogaCenter.

      Radera
    3. Jag bor i dina trakter medan Milli (som skrev detta inlägget) bor i Skåne, inte lätt att hålla isär oss :) Jag har hört att YogaCenter ska vara bra men aldrig provat själv. Går på Atlantis och tränar bl.a Bodybalance, skönt det med.

      Kram
      Johanna

      Radera
  4. like your posters! http://www.fewthingsfrommylife.blogspot.com/2012/01/if-there-is-no-chocolate-in-heaven.html

    SvaraRadera