söndag 18 december 2011

Pyssel, pyssel, pyssel



















































Foto: Formelle Design

Julpyssel kan man knappast få för mycket av så därför fortsätter vi här och känner oss inte
alls färdiga än. Julgranen åkte fram i början av veckan (den konstgjorda som hängt med i
nio år...) men i samma stund den var färdigpyntad kände jag att jag var klar med den. Så
dagen efter kom det hem en av äkta vara. Lite av det gamla pyntet åkte upp och lite nya
fina kulor från favoritbutiken Granit hängdes upp. Hjärtan och stjärnor som vi tidigare
gjort i papperslera och var tänkt att hänga på paket blev istället julgranspynt. Problemet
var att vi saknade stjärna i topp så då åkte symaskinen fram och lite tjockare papper blev
tillklippt och ihopsytt och vips så var stjärnan på plats.
Blev nyfiken på julbollarna i papper som duktiga Sofia på Mokkasin gjort och testade
att göra egna, hur kul som helst. Ja, det är väl så långt vi kommit hittills i pysslandet, men
som sagt, det kommer mer för än är vi inte klara :)
För mer inspiration på julpyssel kolla in Fabriken som har det som tema.

//Johanna

11 kommentarer:

  1. å vad fint, nu blev jag riktigt pysselsugen :) stjärnan i toppen var ju hur fin som helst, den idéen tror jag nog jag tar efter ;) ha en fin kväll!
    //annie

    SvaraRadera
  2. Åh, superfint alltihop. Även jag har en förkärlek för vitt i granen, och nu fick jag lite mer pysseltips. Tack för det :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jättefina pyssel, själv gjorde jag lite annorlunda pynt av överbliven stearin idag;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Suuuuperfint! Gillar det vita. Vår gran är stjärnlös i toppen, man kanske ska ge sig på att prova den där varianten!

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Blir också sugen på att testa stjärnan, vilken bra idé!

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! TACK TACK för inspirationen.

    SvaraRadera
  7. Enkelt och klassiskt! Mycket snyggt & inspirerande. God Jul önskar Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  8. Finaste fint här hos er! Kan nästan lite förstå att ni gillade mina stjärnor och grenen med de små mini bollarna i inne hos mig... vi har helt klart samma förkärlek för det enkla och grfiskt vackra :)

    (det kan nog helt klart bi så att ni får min röst, ska kika lite mer men...ja)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  9. Supersnyggt! Jag testade de där bollarna, men de blev mer som påskdekorationer, som trötta ägg. Men dessa blev ju kanonfina, måste nog använda tjockare papper nästa gång...

    SvaraRadera
  10. Finfint julpyssel! Gillar diskreta färger på julpyntet. Vitt funkar alltid! :)

    SvaraRadera
  11. De blev jättefina dina pappersprydnader och stjärnan var riktigt smart och snygg! Du är duktig du!

    Kram Linda

    SvaraRadera